joi, 13 septembrie 2007

...hai sa reciclam.


Azi, am fost cu prietena mea sa ducem niste hartie la
recilclat, nimic maret doar cateva hartogaroaie inutile&carti.
Inarmati cu rabdare (eu nu, tocmai veneam iritat,
plin de draci de fapt de la munca) am plecat catre cel mai
la`ndemana centru, undeva pe langa Gara Obor.
La fata locului singura problema era ca NU era nici urma de centru.
Bd Garii Obor Nr.3, asta e adresa doar ca acolo ioc centru de colectare.
In fapt, acolo sunt ceva depozite Coca-Cola si Dorna;
apropo, nu cred ca mai vrei sa bei lapte Dorna dupa ce vezi
depozitele alea. Tare dezolanta privelistea, de necrezut ca in miezu` Bucurestiului sunt asa tenebre macabre.
OK...daca centru de colectare nu e, am zis sa mergem la cumparaturi in Kaufland in speranta ca un asemenea centru comercial obligatoriu trebuie sa posede ceva facilitati de reciclare. La intrare...stupoare, paznicul nu cred sa cunoasca afundurile limbii romane, respectiv cuvantul reciclare. Nu-i nimic zic eu, incercam la receptie.
Prima incercare, tipa se face ca nu aude.
A doua incercare, intreb iar vizibil iritat, ea mai ca bufneste in ras, probabil ma credea un milog venit cu, caruta sa-si ia banii pe cativa baloti de hartie, cateva fiare si vreo doi saci de PET-uri si-mi raspunde ca nu au asa ceva.
OK...nu ma dau batut, risc si a treia incercare. Intreb daca nu au ceva containere mai mari de gunoi, pe categorii, in care sa arunc si eu niscaiva hartii in speranta ca acestea vor ajunge la reciclat. Raspunsul a fost sec, sunt in spate, la receptie cateva unde se arunca de toate dar nu aveti voie la ele.
Nu am voie la ele, ajung sa cred ca in Romania asta reciclarea e fructul interzis. De fapt cam orice lucru care ar da valoare tarii asteia este interzis.
Doamneeee, cat m-ar fi ajutat un amarat de cos de gunoi special pentru hartie in Kaufland-ul ala, cat de pretios ar fi sa avem conditiile necesare schimbarii mentalitatilor putrede din tara asta. Cat de important era acum ca fiecare retail-er sa recunoasca si inteleaga potentialul ecologizarii, sa-ti ofere posibilitatea de a trai mai curat, facand cumparaturi de la el.



Niciun comentariu: